سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقد و بررسی لپ تاپ Acer Aspire A315-55G

نقد و بررسی لپ تاپ Acer Aspire A315-55G در نمایندگی تعمیرات لپ تاپ ایسر در کرج
شرکت ایسر متعلق به یک کمپانی تایوانی می باشد ، این کمپانی یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان کامپیوتر شخصی مثل لپ تاپ است . برند ایسر همیشه به عرضه محصولات خوش قیمت معروف بوده است و این شرکت در مشخصات فنی ، طراحی ظاهری وقیمت محصولاتش تعادل خوبی برقرار کرده است و توانسته مثل بقیه رقبای خود مدل های متنوعی ار نوت بوک هایش را برای کاربران وارد بازار کند . لپ تاپ Acer Aspire A315-55G یکی از لپ تاپ های میان رده این شرکت است که بر روی طراحی آن نمیشود زیاد حساب ویژهای باز کرد ولی این مدل سخت افزار قابل قبولی دارد ، این لپ تاپ از نظر قیمت نسبت به لپ تاپ های هم رده ی خودش بسیار قیمت مناسب می باشد .
در این مدل از پردازنده نسل دهم اینتل Core i7 10510U و پردازنده گرافیکی Nvidia GeForce MX230 با 2 گیگابایت حافظه داخلی ، 8 گیگابایت رم DDR4 و فضای ذخیره سازی هیبریدی استفاده شده است و دارای کیفیت عالی ، عملکرد عالی و ویژگی های منحصر به فرد می باشد . اگر به دنبال مدلی هستین که میان رده باشد و جدید ترین سخت افزار ها را داشته باشد این مدل گزینه ای مناسب می باشد که در ادامه با توضیحات همکاران نمایندگی تعمیرات لپ تاپ ایسر در کرج بیشتر با این دستگاه آشنا میشوید :
عملکرد لپ تاپ Acer Aspire A315-55G :
شرکت ایسر در این مدل از پردازنده 4 هسته ای Core i7 10510U نسل دهم اینتل با 8 رشته استفاده کرده است همراه با فرکانس کاری 1.8 تا 4.9 گیگاهرتز ، معماری 64 بیتی ، حافظه کش 8 مگابایت . پردازنده این مدل قابلیت اورکلاک را دارد و اگر نیاز به قدرت بیشتری باشد فرکانس توربوی آن تا 4.9 گیگاهرتز می رسد . ایسر در این مدل تمام تلاش خود را کرده تا با توجه به قیمت مناسب سخت افزار خوبی را در آن استفاده کند و بی شک امکان استفاده از مدل های دیگر هم وجود داشته اما قیمت را بلا میبرده است .
ایسر در این مدل از حافظه هیبریدی که به صورت 256 گیگابات SSD و یک ترابایت هارد دیسک استفاده شده است و توانسته سرعت دستگاه را بالا ببرد ، ضمن اینکه این نوت بوک از نمایشگر 15.6 اینچی با رزولوشن 1080 * 1920 پیکسل تشکیل شده با پردازنده‌ گرافیکی قدرتمند Nvidia GeForce MX230 همراه با 2 گیگابایت حافظه اختصاصی GDDR5 ، 8 گیگابایت رم DDR4 با قابلیت ارتقا تا 16 گیگابایت، یک ترابایت حافظه ذخیره‌سازی و یک باتری 2 سلولی لیتیوم یون مجهز شده است .
طراحی لپ تاپ Acer Aspire A315-55G :
همانطور که در قبل هم گفتیم این لپ تاپ طراحی خاصی که شگفت زده کند ندارد ، ابعاد این لپ‌تاپ 22.9 * 260 * 378 میلی‌متر و وزن آن 2.2 کیلوگرم است که برای یک محصول 15 اینچی میان رده منطقی می باشد ، این دستگاه طراحی ساده ولی با کیفیتی دارد در آن از مواد اولیه با کیفیت استفاده شده و هنگام کار کردن با آن از نظر استحکام مشکلی پیش نمی آید . بدنه آن مات است و رنگ این دستگاه سیاه است که با توجه به کیبورد آن که تیره تر است نمای جذابی به این لپ تاپ داده است و چون این مدل مات است ماندن لکه و اثر انگشت روی آن امکان پذیر است که این موضوع زیاد به چشم نمی آید و اذیت کننده نیست . بر روی این لپ تاپ لوگوی این برند خورده است که به صورت براق دیده میشود ، در این لپ تاپ از هارمونی رنگ استفاده شده که باعث سادگی و یک پارچگی این مدل است .
ایسر با حذف دارایو نوری ضخامت این دستگاه را به مقدار قابل توجهی کاهش داده است ، حاشیه زیادی در قسمت بالا و پایین صفحه ی نمایش وجود دارد اما حاشیه نمایشگر از کناره ها زیاد نیست .
صفحه کلید و تاچ پد لپ تاپ Acer Aspire A315-55G :
صفحه کلید این لپ تاپ با کیفیت و با اندازه ای استاندارد می باشد که آن را کیبوردی کامل و با کیفیت کرده است ، فاصله کلید ها طوری طراحی شده است که بسیار مناسب برای تایپ و کار کردن می باشد و با کمترین و سریع ترین فشار اعمال میشود همین طراحی باعث شده کمترین خطا هنگام کا با این کیبورد اتفاق بیوفتد البته هنگام استفاده از کلید های جهت دار باید کمی دقت کرد و صفحه کلید عددی آن در مواقع مختلف مانند انجام کارهای مالی و محاسباتی به کمک شما می‌آید.
نمایشگر لپ تاپ Acer Aspire A315-55G :
نمایشگر این مدل را با روکشی مات طراحی کرده اند تا باعث شود در شرایط نوری زیاد انعکاس نور زیاد اذیتت کننده نباشد . این نمایشگر 15.6 اینچ است با رزولوشن 1080 * 1920 پیکسل می باشد ، نمایشگر این مدل غیر لمسی بوده و از مزایای آن این است که رنگ ها را به خوبی نشان میدهد ، از زاویه دید خوبی برخوردار است ، کنتراست این دستگاه در سطح خوبی قرار دارد و روشنایی صفحه این لپ تاپ زیاد است.
خروجی های لپ تاپ Acer Aspire A315-55G :
در قسمت راست این دستگاه فقط یک پورت وجود دارد که آن پورت USB 3.1 و جک صوتی 3.5 میلیمتری است و در سمت چپ این دستگاه دو پورت USB 3.0، پورت HDMI و پورت شبکه موجود است ، از نظر خروجی این لپ تاپ پورت های کاربوردی و نسبتا کاملی دارد .
باتری لپ تاپ Acer Aspire A315-55G :
باتری این مدل بستگی به کاربری دارد که شما از لپ تا بخواهید و چون در آن از باتری 2 سلولی استفاده شده است انتظار زیادی نمی توانید داشته باشید تا بتواند زمان زیادی روشن بماند ، عملکرد این مدل در باتری متوسط است و میتواند بین 3 تا 5 ساعت روشن بماند .
وب کم لپ تاپ Acer Aspire A315-55G :
در این نوت بوک هم مثل مدل های دیگر در بالای صفحه نمایشگر یک دوربین HD قرار دارد که میتوانید از یک گزینه کار راه انداز به آن نگاه کنید .
اسپیکر لپ تاپ Acer Aspire A315-55G :
در این مدل نمیتوانید انتظار خروج صدای حرفه ای داشته باشید ، اسپیکر این لپ تاپ خوب است و می توانید با آن به راحتی فیلم نگاه کنید و موسیقی گوش دهید و این لپ تاپ هنگام بلند کردن صدا نویزی تولید نمی کند .
نرم افزار لپ تاپ Acer Aspire A315-55G :
با این دستگاه می توانید بازی هایی با گرافیک متوسط انجام دهید همچنین میتوانید کار های مثل برنامه نویسی ، کاربری عمومی و تولید محتوا چند رسانه ای و ...... انجام دهید . در ایران این مدل بدون ویندوز اورجینال عرضه می شود و به طور کل لپ تاپ های ایسر در بازارهای مختلف فاقد سیستم عامل مجهز به ویندوز 10 عرضه شده است که در نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسوس در کرج تمامی خدمات این دستگاه ها انجام می شود