سفارش تبلیغ
صبا ویژن

علل نرم افزاری از کار افتادگی تاچ پد لپ تاپ ایسر

بررسی اصلی‌ترین علل نرم افزاری از کار افتادگی تاچ پد در نمایندگی ایسر کرج

 

تاچ پد لپ تاپ ایسر

تاچ پد همان صفحه مستطیلی شکل واقع بر روی بدنه لپ تاپ کنار کیبورد است. این قطعه همان عملکرد ماوس را اجرا کرده و برای دسترسی راحت تر کاربران لپ تاپ به این نوع راه ارتباطی با سیستم در نظر گرفته شده است. در قسمت پایین صفحه تاچ پد دو کلید قرار داشته که نقش کلیک راست و کلیک چپ ماوس را ایفا می کنند و صفحه حساس آن نیز برای جابجایی نشانگر در صفحه نمایش در نظر گرفته شده است. 
شما می توانید به راحتی با کمک حرکات انگشتان خود بر روی صفحه تاچ در صفحه نمایشگر جابجا شده و به امور مختلف خود با سیستم بپردازید. البته این قطعه در اکثر موارد از سوی کاربران استفاده نمی‌ شود و تنها در مواقع لازم مانند هنگامی که ماوس در دسترس نیست مورد استفاده قرار می‌گیرد. اصلی‌ترین علل عدم استفاده کاربران از تاچ پد لپ تاپ، کند بودن سرعت این ابزار است. 
تاچ پد نسبت به ماوس از سرعت خیلی پایینی برخوردار بوده و استفاده از آن نیز کمی سخت است. به همین علت کاربران به دلیل استفاده آسان تر و افزایش سرعت در انجام امور خود، ماوس را انتخاب می‌ کنند. همچنین این قطعه دارای صفحه ای حساس بوده که در برابر عوامل بیرونی بسیار آسیب پذیر می باشد. 
از این رو توصیه می شود شما نیز تنها در زمان لزوم از تاچ پد استفاده کنید. چرا که خرابی آن می تواند هنگامی که ماوس در دسترس نیست برای شما مشکل ساز شود. در ادامه علل اصلی خرابی تاچ پد و مشکلات نرم افزاری آن بیان شده تا در صورت مشاهده علائم موجود، به تشخیص دقیق پرداخته و از گسترش خرابی در این بخش از سخت افزار لپ تاپ ایسر خود پیشگیری نموده و در جهت رفع آن اقدام کنید. 

علل نرم افزاری از کار افتادگی تاچ پد لپ تاپ ایسر 

خرابی و از کار افتادگی تاچ پد لپ تاپ می تواند در دو بخش نرم افزاری و قسمت سخت افزار این قطعه ریشه داشته باشد. معمولاً هنگامی که ضربه سنگینی به این قطعه وارد نشده و صفحه آن مورد فشار قرار نگرفته باشد، مشکل از کار افتادگی تاچ پد از سوی بخش نرم افزاری آن است. اختلالات نرم‌ افزاری تاچ‌ پد می‌تواند در اثر عوامل مختلفی چون ویروسی شدن سیستم، ناهماهنگی بین اجزای مختلف نرم افزاری، هنگ کردن سیستم و... صورت گیرد. 
در اکثر این موارد جای نگرانی از خرابی تاچ پد نیست. چرا که با اعمال گزینه ها و تنظیمات مربوطه مشکل کار نکردن تاچ پد رفع می شود. همچنین ممکن است عدم کارکرد تاچ پد به دلیل غیر فعال ساختن ناخواسته آن از سوی کاربر صورت گرفته باشد. در تمامی این موارد می توان با انجام راهکار های موثر، عملکرد تاچ پد را به روند عادی و سابق خود بازگرداند. در ادامه علل اصلی نرم افزاری از کار افتادگی تاچ پد لپ تاپ ایسر و راه رفع آن برای شما کاربران عزیز لپ تاپ های ایسر بیان شده است. 

غیرفعال کردن اتفاقی تاچ پد

گاهی اوقات شما با از کار افتادگی تاچ پد لپ تاپ ایسر خود مواجه هستید در حالی که هیچ آسیبی به این قطعه وارد نشده و هیچ کدام از خطرات سخت افزاری آن را تهدید نمی‌ کند. در این حالت در بخش نرم‌ افزار سیستم نیز مشکلی وجود نداشته و همه چیز عالی به نظر می‌ رسد. در صورت پیش آمد چنین اتفاقی، بهتر است پیش از انجام هر کاری فعال بودن تاچ پد لپ تاپ خود را چک کنید. 
چرا که ممکن است حین کار با لپ تاپ گزینه تاچ پد به صورت اتفاقی غیرفعال شده باشد. از این رو شما می توانید به سادگی با فعال‌ سازی مجدد آن به این مشکل پایان دهید. در اکثر سیستم های لپ تاپ، کلید مربوط به تاچ پد دکمه f5 یا f9 است که بر روی صفحه کلید لپ تاپ قرار داده شده است. 
بنابراین در صورتی که با از کار افتادگی تاچ پد لپ تاپ ایسر خود مواجه شدید، پیش از انجام هر کاری، فعال یا غیرفعال بودن صفحه تاچ پد را با فشردن دکمه مربوطه در کیبورد چک نمایید. در صورتی که با انجام این کار مشکل از کار افتادگی تاچ پد لپ تاپ شما رفع نشد، می توانید به مراکز معتبر در این حوزه مانند نمایندگی تعمیر لپ تاپ ایسر در کرج مراجعه نمایید. 

هنگ کردن سیستم

یکی از عواملی که می‌ تواند از کار افتادگی تاچ پد و دیگر ابزار و راه‌ های ارتباطی مربوطه را در پی داشته باشد، فریز شدن یا همان هنگ کردن سیستم است. در این حالت بسیاری از امور سیستم مختل شده که از کار افتادگی تاچ پد نیز ممکن است به همین علت صورت گرفته باشد. شما می توانید برای اطمینان از این مورد دکمه Numlock را بر روی صفحه کلید لپ تاپ فشار دهید. 
چنانچه با فشردن این کلید بر روی کیبورد، چراغ مربوطه روشن شد، احتمالا مشکل از سیستم‌ عامل نبوده و اتفاقات دیگری باعث رخ دادن از کار افتادگی تاچ پد لپ تاپ ایسر شما شده است. اما اگر پس از فشردن این دکمه چراغ آن روشن نشود، هنگ کردن سیستم قطعی بوده و به احتمال زیاد از کار افتادگی تاچ پد نیز به همین دلیل صورت گرفته است. در این حالت شما می توانید با یک بار ری استارت کردن سیستم، مشکل فریز شدن آن و از کار افتادگی تاچ پد را به صورت موقت رفع نمایید. 

نفوذ ویروس ها و بدافزار ها

از دیگر مشکلاتی که می‌ تواند عواقب مخرب زیادی از جمله از کار افتادگی تاچ پد را در پی داشته باشد، ویروسی شدن لپ تاپ است. ویروس‌ ها و بدافزار ها و دیگر موارد مخرب مربوطه در دنیای گسترده اینترنت به صورت شایع و همه گیر وجود داشته که از این راه می توانند به راحتی به هر دستگاهی که به این شبکه متصل می‌ شود وارد شده و به اطلاعات مهم آن‌ ها هجوم آورند. 
از این رو امکان ویروسی شدن لپ تاپ به ویژه برای کاربرانی که به صورت مداوم از شبکه اینترنت استفاده می‌کنند وجود دارد. چنانچه پس از نصب یک برنامه مشکوک یا کلیک بر روی صفحات پاپ آپ نامطمئن و یا اتصال فلش و دیگر لوازم جانبی که از سلامت آن اطمینان نداشتید، از کار افتادگی تاچ پد و دیگر علائم نشان دهنده این عوامل مخرب را مشاهده کردید، بهتر است سلامت کلی سیستم و آنتی ویروس خود را چک نمایید. 
ممکن است از کار افتادگی تاچ پد به دلیل هجوم ویروس ها و بدافزار ها به دستگاه شما و قطع ارتباطات مختلف در جهت تحقق اهداف شوم آنها صورت گرفته باشد. شما می توانید برای رفع این مشکل، در جهت نصب آنتی ویروس اورجینال و ویروس کشی سیستم، به مراکز تعمیرات مربوطه نظیر نمایندگی تعمیرات لپ تاپ ایسر کرج مراجعه نمایید. 

اتصال لوازم جانبی به سیستم

در برخی موارد اتصال فلش یا دیگر وسایل جانبی باعث بروز اختلال در نرم افزار سیستم شده که می تواند مشکلاتی نظیر از کار افتادگی تاچ پد لپ تاپ را در پی داشته باشد. بنابراین بهتر است که پس از بروز چنین مشکلی، ابتدا راه های ساده تر را امتحان کرده و در صورت عدم رفع مشکل، راهکار های دشوار تر را تست کنید. در این حالت تمامی اتصالات جانبی را قطع کرده و لپ‌تاپ را ری استارت کنید. سپس عملکرد تاچ پد را چک نمایید. 
در صورتی که با انجام این روش نیز مشکل از کار افتادگی تاچ پد لپ تاپ شما رفع نشد، می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و مشورت در این مورد، از طریق راه های ارتباطی موجود با کارشناسان ما در نمایندگی ایسر کرج تماس برقرار کرده، و در صورت نیاز نیز به مرکز نمایندگی تعمیرات تخصصی لپ تاپ ایسر در کرج در جهت رفع مشکل مراجعه نمایید. 

تعمیر و تعویض تاچ پد در نمایندگی تعمیرات لپ تاپ ایسر

نمایندگی ایسر در کرج، یک مجموعه عالی در زمینه تعمیر انواع لپ تاپ های ایسر در کرج می باشد. شما می توانید برای بهره‌ مندی از خدمات بی نظیر در زمینه تعمیر و تعویض تاچ پد معیوب و دیگر قطعات سخت افزاری لپ تاپ ایسر نظیر پاور، فن، کیبورد، کارت گرافیک و... به نمایندگی تعمیرات لپ تاپ ایسر در کرج مراجعه نموده تا بهترین خدمات ممکن توسط این مرکز با توجه به کارشناسان حرفه ای و استفاده از پیشرفته ترین دستگاه و ابزار آلات روز دنیا، در جهت رفاه شما کاربران لپ تاپ های ایسر در کرج ارائه شود. 
همچنین تمامی امور نرم افزاری مانند نصب ویندوز در کرج، نصب و راه اندازی نرم افزار های تخصصی و عمومی، نصب آنتی ویروس اورجینال و به روزرسانی دوره‌ ای آن، ویروس کشی سیستم، ریکاوری اطلاعات هارد معیوب و رفع اختلالات نرم افزاری رایج نظیر هنگ کردن سیستم به صورت پی در پی، بروز کرش های مکرر، نمایش مداوم صفحه آبی مرگ ویندوز و... نیز به بهترین نحو ممکن و در اسرع وقت در نمایندگی تعمیرات لپ تاپ ایسر در جهت تامین رفاه فوق شما کاربران لپ تاپ های ایسر در کرج، انجام می شود.

 

 

منبع: علل نرم افزاری از کار افتادگی تاچ پد لپ تاپ ایسر